ODA PARFÜMÜ YAPIMI

Herkese Merhabalar,
Sınav stresini atlattığım gibi bloğuma koştum. Sizlere bugün oda parfümünü nasıl yapacağınızdan bahsedeceğim.


İşte benim evimin gülü karşınızda, ben bu oda parfümünü A101 marketten 5 küsür liraya almıştım, tabii kısa sürede parfüm bitti ve elimde sadece bu şişeyle çubukları kaldı.


Gelelim parfümü nasıl yapacağımıza ..

Gerekli Malzemeler ;
Etil Alkol ( eczanelerde, aktarda, medikalcilerde bulabilirsiniz, ya da herhangi bir alkol de olabilir )
Kokusunu beğendiğiniz esanslı bir yağ ( aktarlarda bulabilirsiniz, benim favorim yasemin yağı )
Su
Karışımı dolduracağımız bir şişe, elinde bu tür çubuklu şişe olmayanlar fısfıslı bir şişe de kullanabilir.


Yapılışı ;
Bir miktar etil alkolü, bir kaç damla esanslı yağı, fısfıslı bir şişeye yahut çubuk oda parfümü olan bir şişeniz varsa bu şişeye döküyoruz ve kalanını suyla tamamlıp iyice çalkalıyoruz ki malzemeler güzelce birbirine karışsın, işte hepsi bu kadar. Çubuklardan kokuyu daha iyi almak için günde 2-3 kez çubukları ters düz etmeniz gerekiyor.

**Dipnot : Kokunun yoğunluğunu artırmak isterseniz karışıma etil alkol ve kullandığınız kokunun yağından ilave ederek daha kalıcı ve yoğun koku elde edebilirsiniz.
 
Bu karışımı bittikçe sürekli yeniliyorum, hazır parfümlerden hiçbir farkı yok ve oldukça ekonomik olyor. Resimde gördüğünüz yasemin yağını 5 liraya, etil alkolü de 2,5 liraya aldım. Toplam maliyeti 7,5 lirayla çok rahat 5 şişe parfüm yaparsınız belki daha fazla. Umarım sizler de bunu deneyimleyip memnun kalırsınız, mis kokulu ferah bir eviniz olsun :)

Unknown

.

Nar Ecza

2 yorum:

  1. Bende kokucuk dan aldığım kokuları oda kokusu yapıyorum.çam kokusu lavanta sedir ağacı gibi kokuları özellikle.tavsiye ederim.normal kokuları da mükemmel kokucuk un.mesela leylak kokusu harika

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu kokucuk ne ola ki ? Yasemin kokusu harika gerçekten ya, kendimi pehlivan gibi yağlayasım geliyor :)

      Sil

Dur Gitme ! İki Dedikodunun Belini Kıralım :) Cevabımın mailinize gelerek bilgilendirilmek isterseniz sağ altta beni bilgilendir kutusunu tikleyin.